poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Moje zasady!

Swoją walkę o wymarzone ciało prowadzę od wielu lat, jednakże dopiero 24 lutego zaczęłam wszystkie swoje poczynania opierać o wiedzę, nie tylko swoją, ale także ludzi z branży. Najgorzej bowiem kierować się intuicją lub plotkami typu „ktoś tam schudł, bo nie jadł tego i tego”. Próbowanie coraz to nowych sposobów nie jest dla nas zdrowe, a nasz organizm będzie intensywnie się bronić. Znaczy to po prostu, iż będziemy magazynować tłuszcz na „czarną godzinę”, zamiast go spalać. A czy kojarzycie świetną bajkę „Było sobie życie”?  Uświadamia ona jak doskonały jest nasz organizm. Pracuje bezbłędnie, nawet gdy my sami próbujemy tę pracę utrudnić. Każdy z nas jest inny i ma różne zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli przykładowo mój metabolizm spoczynkowy wynosi 1455 kcal to jestem zobowiązana dostarczyć sobie właśnie taką dawkę, by wszystkie procesy w moim organizmie mogły przebiegać prawidłowo. Jeśli intensywnie ćwiczę, powinnam zwiększyć kaloryczność posiłków, tak by organizm nie był zmuszony pobierać energii z innych źródeł.  Jest to kluczowa zasada jakiej trzymam się w ostatnim czasie. Opiera się na bardzo ważnym stwierdzeniu, które nieustannie powtarzam – Żeby schudnąć trzeba jeść!

Ponieważ przez 2 miesiące osiągnęłam świetne efekty – które opiszę i udokumentuję już wkrótce – chcę się z Wami podzielić moimi złotymi zasadami:

  1. Codziennie po przebudzeniu wypijam szklankę ciepłej wody z cytryną.
  2. Nigdy nie opuszczam śniadania, które spożywam około pół godziny od momentu wstania z łóżka.
  3. Nie używam białego cukru, ani tym bardziej żadnych słodzików.
  4. Piję około 2 litrów wody mineralnej w ciągu dnia.
  5. Sól zastąpiłam różnymi ciekawymi przyprawami.
  6. Nie jem białego pieczywa ani drożdżówek.
  7. Wyeliminowałam słodycze sklepowe.
  8. Wprowadziłam więcej warzyw.
  9. Ograniczam się w piciu kawy, zazwyczaj są to dwie filiżanki w ciągu dnia.
  10. Mleko kupuję 2 % - nie mniej, nie więcej.
  11. Zwracam uwagę na ilość białka w posiłkach.
  12. Nie jem rzadziej niż co trzy godziny.
  13. Częściej spożywam ryby.
  14. Przerzuciłam się na produkty pełnoziarniste.
  15. Unikam wszelkiego rodzaju etykiet z napisem "0 % tłuszczu".
  16. Nie piję żadnych kolorowych napojów ani sklepowych soków.
  17. Owoce jem tylko w pierwszej połowie dnia.
  18. Trenuję 4-5 razy w tygodniu.
  19. Zawsze jem posiłek po ćwiczeniach.
  20. Kolację jem około trzy godziny przed snem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz